Het Amerikaans franchiseconcept Subway, het grootste netwerk van fast-food in de wereld met 44.807 vestigingen in 112 landen, waaronder 5.000 in Europa, kampte de afgelopen jaren met moeilijkheden bij het ontwikkelen in on land.
Lees Meer
Het Franse franchiseconcept “La Compagnie des Petits”, leider op de Franse markt van prêt-à-porter voor kinderen 0-12 jaar, opent een nieuwe franchisewinkel in op 26 augustus 2016 in Marloie, een dorp nabij Marche-en-Famenne in de provincie Luxemburg.
Lees Meer
Het Spaanse franchiseconcept Kids&Us is gespecialiseerd in het leren van talen (Engels en Spaans) aan kinderen van 1 jaar tot 18 jaar. Het franchisenetwerk werd 13 jaar geleden opgericht in Spanje door Natàlia Perarnau.
Lees Meer
Aankomende maand opent Domino’s Pizza de 200e vestiging in Nederland. Met de mijlpaal van 200 vestigingen in het vooruitzicht, werkt Domino’s Pizza aan nieuwe winkelformules. Nieuw zijn de zogenaamde sit-in vestigingen waarbij de nadruk niet enkel ligt op het afhalen en bezorgen van de pizza’s, maar waarbij de klant ook in de winkel kan aanschuiven.
Lees Meer
Subway Restaurants onthult een nieuw logo tegelijk met een icoon, dat is ontworpen om het merk beter tot leven te brengen op de verschillende digitale kanalen. Consumenten in de VS kunnen hier al een glimp van opvangen in de nieuwe marketingcampagne, die onlangs is gelanceerd.
Lees Meer
De franchiseformule vergt zowel van franchisegever als franchisenemer grote investeringen. Beide partijen hebben er dan ook belang bij zich in te dekken tegen de financiële risico’s.
Lees Meer