Waffle Factory, een Belgische franchiseformule die zich in het buitenland ontwikkelt

Geplaatst door: Franchising Belgium

Een franchiseformule van Belgische specialiteiten : Wafels! 
De Belgische franchiseformule Waffle Factory sluit het jaar 2015 af met een zakencijfer dat groeide met 9%.
Deze resultaten laten de franchiseformule toe nieuwe projecten te concretiseren en zo het ritme van ontwikkeling in België, Frankrijk en op internationaal vlak te handhaven.
 
Internationale uitbreiding van de franchiseformule
 
De franchiseformule Waffle Factory was vooral actief tijdens het eerste trimester van 2015 waarin 5 nieuwe franchiseverkooppunten werden geopend; 3 in Frankrijk (Straatsburg, Arras en Rijsel) en 1 in de Verenigde Arabische Emiraten en in Qatar. Een zesde franchiseverkooppunt opende tevens haar deuren in Cannes in de loop van de maand augustus 2015.
 
De combinatie van de laatste openingen, de positieve evolutie van de reeds bestaande winkels, de groeiende naamsbekendheid en de beheerste kwaliteit van het product, stonden Waffle Factory toe haar succes te beamen en te bevestigen.
 
Waffle Factory sloot het jaar 2015 af met 30 verkooppunten, waarvan 5 in België met 2 franchiseverkooppunten in Doornik en Louvain-La-Neuve, 23 in Frankrijk en 2 in het Midden-Oosten.
 
Vooruitzichten voor 2016
 
Tot voor kort bevonden de verkooppunten zich hoofdzakelijk in commerciële centra, sinds 2015 concentreert de franchiseformule zich op ontwikkeling binnen stadscentra; een tendens die in 2016 verder gezet wordt. De doelstelling voor deze komende jaren is de opening van 5 nieuwe franchiseverkooppunten per jaar.
 
Het netwerk van Waffle Factory met haar 30 verkooppunten springt in het oog van kandidaat-franchisenemers, wat de franchiseformule toelaat vlot projecten af te ronden en er nieuwe op te starten.