
Carrefour, een speler die tegen voedselverspilling strijdt.
Deze strijd tegen verspilling gebeurt in 4 opeenvolgende fasen: 1. Goed voorraadbeheer is een prioriteit. 2. De afprijzing van de producten die de uiterste consumptiedatum naderen, maakt het mogelijk om het aantal onverkochte producten te verminderen. Consumenten herkennen deze producten dankzij het gele etiket. Too Good To Go is een extra tool om producten in de winkel af te prijzen. 3. Al meer dan 15 jaar geeft Carrefour onverkochte producten aan voedselbanken en liefdadigheidsinstellingen. Carrefour was de eerste retailer die deze activiteiten uitvoerde via de Schenkingsbeurs, het platform voor het beheer van voedselschenkingen. Het biedt alle verenigingen toegang tot onverkochte producten en beperkt onverkochte voorraden die niet door verenigingen worden opgehaald. De deelname van Carrefour diende als inspiratie voor andere belanghebbenden om deel te nemen aan dit initiatief 4. Carrefour gooit geen voedsel in de vuilnisbak. Zelfs als de 3 voorgaande stappen onverkochte producten niet hebben voorkomen, zullen Carrefour-producten door derden worden herwerkt om er secundaire producten van te maken, zoals energie door de biomethanisatie. De toewijding van Carrefour België aan milieu- en ethische kwesties werd dit jaar erkend: de retailer won de prijs 'CSR Professional of the Year 2018'. Deze prijs erkent de inspanningen van het bedrijf op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid.Manden verkrijgbaar in 240 Carrefour-winkels in België
Vanaf 17 april stelt de Too Good To Go-app haar gebruikers in staat verrassingsmanden te bestellen die uit verschillende producten bestaan. De waarde loopt van €12 tot maximaal €15 en de verkoopprijs bedraagt € 3,99 per mandje. Ze hebben de keuze uit 240 Carrefour-winkels in België. Voor meer informatie over de franchise formule van Carrefour Market, klik hier.
18
APR
APR