Spar blaast eigen merk nieuw leven in

Geplaatst door: Franchising Belgium

De verpakkingen nieuwe stijl zullen geleidelijk aan geïntroduceerd worden in de versafdeling. Met de restyle wil Spar zijn assortiment versterken en zich nog meer profileren als specialist in verse voeding. De Spar-organisatie zet daarmee een nieuwe stap in haar ontwikkeling. Eind 2014 nam de overkoepelende zelfstandigenorganisatie Retail Partners Colruyt Group in Mechelen al een nieuwe hoofdzetel en logistieke site in gebruik.

Focus op vers

De Spar-winkels gaan prat op scherpe prijzen en leggen het accent op de verse producten, met een uitgekiende mix van nationale en eigen merken. Het vernieuwde Spar-merk komt er voor de verse producten, waaronder bereide maaltijden, groenten en fruit, vis, zuivel en eieren, brood, kaas en charcuterie. Bestaande referenties zullen geleidelijk aan een nieuwe verpakking krijgen en het assortiment wordt ook uitgebreid met nieuwe producten. Op termijn zal het Spar-merk zowat 600 referenties tellen. De eerste categorieën die omgeschakeld worden zijn verse vis en verse soepen.

Authentiek

De nieuwe verpakkingen stellen het product centraal en focussen op kwaliteit en authenticiteit. De vlotte, eenvoudige en pure stijl versterkt het versgevoel, tekst en beeld vullen elkaar mooi aan. Elke productcategorie krijgt een baseline mee die verwijst naar oorsprong en nabijheid, zoals “Uit de kookpot op je bord” voor verse soep bijvoorbeeld. De huismerkverpakkingen zijn heel eenduidig opgebouwd, zodat ze makkelijk terug te vinden zijn in de rayon. Ook het bekende Spar-logo komt systematisch op dezelfde plaats terug, zodat de klant meteen door heeft dat het om een huismerk gaat.

Groei

Met de restyle van het Spar-merk zet Retail Partners Colruyt Group een nieuwe stap in de ontwikkeling van de Spar-formule. Zo nam de organisatie eind 2014 in Mechelen al een nieuw distributiecentrum en nieuwe kantoren in gebruik.

Retail Partners Colruyt Group levert vandaag aan ruim 410 zelfstandige winkels. Ongeveer de helft daarvan zijn Spar-winkels, met wie de samenwerking het meest doorgedreven is. De restyling van het Spar-merk zal de zelfstandige ondernemers helpen om verder het verschil te maken.

Bron : Retail Partners Colruyt Group