QSR Belgium rond overname van de franchiseketen Quick af

Geplaatst door: Franchising Belgium

De vennootschap QSR Belgium heeft de Belgische en Luxemburgse restaurants van de franchiseketen Quick definitief overgenomen van de Franse groep Bertrand, die de groep Quick eind 2015 had overgenomen. Daarnaast heeft QSR Belgium de master franchise van BURGER KING® voor België en Luxemburg.

De verwachte lancering van het merk BURGER KING® zal geleidelijk aan gebeuren. Het merk Quick blijft behouden tot groot genoegen van de consumenten.

QSR Belgium zal de twee merken beheren in een transformatieproces van meerdere jaren. Het is de bedoeling om de eerste restaurants van BURGER KING® tegen de zomer van 2017 te openen en dat ritme geleidelijk aan verder op te drijven in de daaropvolgende jaren. De duur van het volledige proces en het aantal restaurants dat zal worden omgebouwd, liggen nog niet vast. De twee merken gaan naast elkaar bestaan. Het einde van het merk Quick en haar mythische producten is dus nog niet voor morgen.

Herlancering van Quick vanaf september

Rekening houdend met het feit dat QSR Belgium vandaag aan het hoofd staat van een netwerk van 101 Quick-restaurants in België en in Luxemburg en dat het transformatieproces zeer geleidelijk aan zal doorgevoerd worden, zal het bedrijf niet alleen de ontwikkeling van BURGER KING® bewerkstelligen, maar zal het zich ook toeleggen op de herlancering van de activiteiten van de franchise restaurants Quick’s.

De Quick-restaurants in België en in Luxemburg zijn vanaf vandaag opnieuw in Belgische handen. Met de aanstelling van een nieuwe CEO, Kevin Derycke, al enkele jaren directielid van Quick, zal het nieuwe management het transformatieproces in goede banen leiden en het gezamelijk beheer van beide merken begeleiden in het belang van alle betrokken partijen: de franchisenemers, de medewerkers van het merk Quick en de consument.

De maand september 2016 wordt meteen ook een heel drukke maand voor de herlancering van Quick, met de opening van een nieuw restaurant in Gembloux en de lancering van een nieuwe campagne voor het merk Quick, die met de baseline « Jouw Quick. Jouw smaak », de Belgische identiteit van het merk in de verf zal zetten.

Daniel Grossmann, bestuurder van QSR Belgium: «Dit is een nieuwe impuls voor het bedrijf, het netwerk en de 3.500 medewerkers die vandaag voor het merk Quick werken in België en Luxemburg. In de komende maanden zal het nieuwe team nauw samenwerken met de franchisenemers aan de ontwikkeling van het bedrijf en aan het openen van de eerste restaurants van BURGER KING®. Samen hebben we alle troeven in handen om ons, met twee sterke merken, verder te ontwikkelen, te groeien, jobs te creëren, onze bestaande klanten tevreden te stellen en nieuwe klanten aan te trekken. Er komen nog hele mooie dagen aan voor Quick en de Giant waar ook plaats is voor BURGER KING en de langverwachte Whopper! ».