Overzicht 2017 en objectieven 2018 voor het franchiseconcept MOBALPA

Geplaatst door: Franchising Belgium

Begin 2018, is het steeds goed om even stil te staan bij het jaar 2017 en de vooruitzichten 2018 weer te geven. Zo ook voor de franchiseketen MOBALPA; gerenommeerd Europees merk op gebied van keukens, badkamers en opbergruimtes op maat (dressing, tv-meubelen, bibliotheek, …).

In het interview hieronder met Koen Puttemans, Franchise Development Manager voor België, vindt u een bilan terug van het afgelopen jaar en een zicht op de ambitieuze objectieven voor 2018.

Welke conclusies trekt u op gebied van het jaar 2017 in België?

We hebben in 2017 vooral het accent gelegd op een verdere doorgedreven personaliseren en ondersteuning naar onze Mobalpa-winkels: dit door hun verdere services aan te bieden op gebied van opvolging, rekrutering, training.

Om dit te kunnen verwezenlijken, hebben we ook onze organisatie aangepast en versterkt.

Hiervoor werd ik, Koen Puttemans, als Franchise Development Manager, aangeworven om sneller te kunnen gaan in de ontwikkeling en verdere uitbreiding van de keten en een sterke ondersteuning te voorzien naar nieuwe franchisenemers bij hun eerste stappen naar succes.

Hierdoor kan ook Fries Lievrouw, Network Manager bij MOBALPA met meer dan 19 jaar ervaring, zich volledig kunnen concentreren op de operationele ondersteuning van de reeds bestaande winkels.

We merken dat deze tandem zijn vruchten heeft afgeworpen in 2017; in eerste instantie reeds door een verhoging van ons zakencijfer, dat een sterkere groei kende dan de markt.

Welk zijn de ontwikkelpunten waarop u gaat inzetten in België voor 2018?

In 2018 willen we 3 nieuwe franchise-verkooppunten openen. Hiervoor concentreren we ons op duidelijk, vooraf gedetermineerde interesse-zones; maar zijn er ook nog verscheidene andere opportuniteiten te nemen binnen België en Luxemburg.

Ook zullen we in 2018 – meer dan ooit – aanwezig zijn op (franchise) B2B media en netwerkevents om deze ondernemers te vinden, die verleid kunnen worden door ons concept.

Daarenboven hebben we ook onze internetsite volledig aangepast, zodanig dat elke van onze winkels direct informaties kan doorgeven, die eigen zijn aan de winkel (bv. getuigenissen, realisaties, acties, events, (speciale) openingsuren en zoveel meer).

Dit illustreert onze wil om nog meer gepersonaliseerd en gericht te werk te gaan en onze service naar voren te brengen.

Last but not least; hebben we ook sinds 1 januari 2018 onze garantie op onze meubelen opgetrokken naar 10 jaar wat meer onze kwaliteit en belofte naar voren brengt en toont waar we voor staan.

Welke (bijkomende) acties voorziet u in de volgende maanden?

2018 kondigt zich reeds als een beloftevol jaar aan; rijk met aanwezigheid op verschillende events.

U kan ze alvast op 6 maart aanstaande ontmoeten op de Franchising Belgium Day te Brugge, registreer u hier om een gratis toegang te bekomen.

Wenst u meer informatie over het franchiseconcept van Mobalpa, klik dan hier.