Het franchisenetwerk McDonald’s België heeft aangekondigd dat Stephan De Brouwer vanaf 31 maart aftreedt als Managing Director van het bedrijf. Hij wordt vanaf 1 april opgevolgd door Stijn Heytens, die als Chief Marketing Officer heeft gewerkt bij McDonald’s in België en meer recentelijk in Zwitserland.
Stephan startte in 1994 bij McDonald’s België als Construction Engineer en staat sinds 2008 aan het hoofd van het bedrijf. Hij heeft het franchisenetwerk McDonald’s België door een sterke groeifase geleid door het aantal restaurants te verdubbelen. Samen met de 24 franchisenemers heeft hij een sterk uitbreidingsplan uitgerold over meerdere nieuwe platforms zoals gepersonaliseerde bestellingen, tafelbediening en McDelivery, dat in nu meer dan 45 franchiserestaurants aangeboden wordt.
Onder zijn leiding heeft McDonald’s België verschillende prijzen in de wacht gesleept: de nr. 1 Best Workplace in België in 2013 en sindsdien jaarlijks in de top 3, de Comeos Mercurius Award in 2008 voor het bedrijf met de beste HR-praktijken en in 2011 voor het bedrijf met het beste werkgeversimago in België.
27 jaar na zijn eerste dag bij McDonald’s België en nadat hij het bedrijf met succes door dit Covid-jaar heeft geloodst, met de sterke overtuiging dat we nu moeten investeren in een betere toekomst, zoals de ambitieuze realisatie van de opening van 8 nieuwe franchiserestaurants in december 2020, is het nu een geschikt moment voor Stephan om de teugels door te geven aan zijn opvolger. Stephan gaat op 1 april 2021 met pensioen.
Vanaf 1 april zal hij zijn rol van Managing Director overdragen aan Stijn Heytens, momenteel Chief Marketing Officer bij McDonald’s Zwitserland.
Stijn, die afkomstig is uit België en een Master in Communicatiewetenschappen en Marketing Management heeft behaald, startte in 2004 bij McDonald’s België als Marketing Manager komende van de levensmiddelenfabrikant Sarah Lee Foods. In 2010 verliet Stijn de McDonald’s-familie voor vijf jaar toen hij bij het Amerikaanse beursgenoteerde bedrijf Mohawk Industries Inc. in dienst trad als Global Marketing Director. Het franchisenetwerk McDonald’s België verwelkomde Stijn in 2015 terug als Marketing Director met supervisie op Communicatie, IT, Digitaal en Marketing. Hij had de leiding over McDelivery en was bovendien verantwoordelijk voor de lancering van nieuwe loyaliteits- en CRM-applicaties.
Afgelopen zomer verhuisde hij naar Zwitserland, waar hij de markt door Covid hielp navigeren en ervoor zorgde dat klanten McDonald’s blijven vertrouwen en appreciëren, en begrijpen hoe het merk waarde centraal stelt in het aanbod. Hij heeft ook nieuwe platforms geïmplementeerd, zoals MyOrder en MyMcDonald’s, om de digitale kanalen van McDonald’s te verbeteren en loyaliteit op te bouwen bij klanten.
Het franchisenetwerk McDonald’s België is verheugd dat Stijn terugkeert naar zijn thuismarkt als Managing Director. Zijn klantgerichte filosofie, data-georiënteerde mindset en erkende leiderschap zullen McDonald’s België naar verdere groei leiden.
MRT