De laatste Franchising Belgium Day in Ekeren die doorging op 28 februari 2019 gaf de bezoekers de kans om de franchiseformule van chocolademaker Neuhaus beter te leren kennen.
In de wereld van de Belgische chocolade heeft het merk Neuhaus een heel bijzondere plaats omdat het terecht beweert de uitvinder van de praline te zijn. Het is inderdaad noodzakelijk om terug te gaan naar 1857, toen de oprichter Jean Neuhaus, een Zwitser van Italiaanse afkomst, zich in Brussel vestigde en een apotheek opende in de Koningsgalerij, die tot op heden de flagship store van het merk is, waar hij zijn chocoladeproducten uittest. De derde generatie Neuhaus transformeerde het idee van de grootvader en creëerde de Belgische praline zoals we die vandaag kennen en vond ook de typische praline verpakking uit; de ballotin.
Het franchisenetwerk in 2019
Vandaag maakt Neuhaus deel uit van de groep United Belgian Chocolate Makers, waaronder de merken Neuhaus, Jeff de Brugge, Corné Port Royal en Arista Chocolates, één van de activiteit sectoren van Compagnie du Bois Sauvage, een 100% Belgische beursgenoteerde onderneming.
Het netwerk van het merk Neuhaus, een geoctrooieerde leverancier van het Hof, omvat een netwerk van 20 rechtstreeks geëxploiteerde winkels en 50 franchisevestigingen (winkels, hoeken en kiosken) die door franchisenemers worden uitgebaat.
Een nieuw winkelconcept
In september 2018 werd een nieuw winkelconcept in de kleuren wit en koper gelanceerd met een moderner design. De eerste drie vernieuwde verkooppunten bevinden zich in Antwerpen, Gent en in het St Luc ziekenhuis in Brussel.
MRT