Mobalpa reeds 40 jaar in België!

Geplaatst door: Franchising Belgium

Mobalpa, fabrikant van keuken-, badkamer- en maatkasten heeft na 40 jaar op de Belgische markt grootse plannen voor de toekomst. Zijn vierde franchisverkooppunt opent binnenkort en ook de zoektocht naar nieuwe kandidaat-franchisenemers voor verdere uitbreidingen en versteviging op de markt is al volop aan de gang.  Franchising: een win-win partnership Als beginnende franchisenemer onderga je een grondig testproces dat het merk speciaal ontwikkeld heeft. Op die manier is Mobalpa er zeker van dat de opening van een nieuwe franchiseverkooppunt kan steunen op een win-win partnership. De volle motivatie van beide zelfstandige partners en een grondige kennismaking en voorbereiding zijn de sleutels tot succes. Een franchisenemer bij  Mobalpa Een franchisenemer is een ambitieuze en vooruitdenkende teamspeler-ondernemer. Hij heeft talent heeft voor multitasking en kan zowel de technische aspecten, het personeel als de lokale marketing beheren Hij beschikt over een grote portie verantwoordelijkheidszin en is service- en klantgericht. Ervaring in de sector is niet vereist. Koen Puttemans, franchise development manager, legt uit: “Door het niveau van ondersteuning en permanente opleiding, geleverd door onze diensten, is het niet noodzakelijk dat toekomstige franchisenemers een specifieke keukenindustrie ervaring hebben. In plaats daarvan leggen wij wel de nadruk op hun brede zakelijke ervaring, persoonlijkheid en people-managementvaardigheden.” Hoe gaan ze te werk? Een kandidaat-franchisenemer neemt deel aan de trainingsdagen in een Belgische showroom en krijgt ondersteuning van een e-learning-programma. Daarna volgt hij gedurende zeven weken een opleiding in Frankrijk. Tijdens die weken krijg hij het reilen en zeilen van een keukenshowroom onder de knie, leert hij de producten kennen en ontdekt hij van kortbij het verkoopproces. Ook van het Belgische team krijg hij de nodige ondersteuning. Ze begeleiden hem gedurende de volledige opstart van het project en helpen hem met de dagelijkse ontwikkeling van het franchiseverkooppunt. It takes a network to open a store Bij de opening van een nieuwe winkel kan de franchisenemer terugvallen op een sterk netwerk. Van bij de start zal een verkoopcoach vanuit de organisatie de begeleiding van de frontoffice aspecten, zoals klantenservice en verkoop, op zich nemen, terwijl een technisch manager de backoffice operatie opvolgt en zorg draagt voor elementen zoals de technische tekeningen en de logistiek. Het Mobalpa-franchisepakket omvat daarbij ook nog voortdurende steun van de Mobalpa-groep, regelmatige netwerkbijeenkomsten, marketingondersteuning, ontwikkeling van de showroom en personeelstrainingen. Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Mobalpa, klik hier.