McDonald’s op de Korenmarkt heropent na een complete metamorfose en uitbreiding

Geplaatst door: Franchising Belgium

Donderdag 26 oktober heropende de McDonald’s aan de Korenmarkt te Gent opnieuw de deuren na maanden intensieve verbouwingswerken. Franchisenemer Guy Bral en zijn team staan te glunderen in dit prachtige restaurant dat een complete metamorfose onderging en er een pak extra zitplaatsen bij heeft. 

Gezellig en hip interieur                 

De verbouwingen van het McDonald’s franchiserestaurant aan de Korenmarkt in Gent zijn op zijn minst indrukwekkend te noemen. De volledige binneninrichting werd aangepakt: een combinatie van hout en steen zorgt voor een huiselijke en gezellige sfeer. Bijzondere designmeubels strelen het oog zoals de rode vintage Chesterfield zetel, Eames stoelen en barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé.

Het restaurant heeft het naburige gebouw ingepalmd en breidt hiermee uit met een pak zitplaatsen, 72 om precies te zijn. De teller van het totaal aantal plaatsen komt zo op 220 te staan. Ook de keuken verhuisde naar de tweede verdieping, waardoor klanten nu verwelkomd worden op het gelijkvloers en de eerste verdieping en ze voortaan ook gebruik kunnen maken van een lift. Zoals in alle andere McDonald’s franchiserestaurants kan iedere bezoeker ook genieten van gratis Wi-Fi. Maar dit restaurant gaat nog verder, zo zijn er 5 dubbele bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken.

Wij zijn bijzonder trots op dit verbluffende resultaat: het interieur heeft een uitgesproken urban feel dat helemaal past bij deze bruisende locatie. Mijn team en ik staan te popelen om de Gentenaars hier opnieuw met open armen te mogen ontvangen,” legt franchisenemer Guy Bral uit.

Duurzaamheid staat centraal

McDonald’s hecht veel belang aan duurzaamheid. Dit restaurant is dan ook heringericht met duurzame en energiezuinige materialen. Daarnaast draait dit restaurant, net zoals de 75 andere restaurants van McDonald’s België, volledig op groene energie, waardoor de CO2-uitstoot met 7.300 ton per jaar beperkt wordt. Dankzij waterloze urinoirs wordt er jaarlijks 100m3 water bespaard wat overeenkomt met het jaarverbruik van één gezin. Dit zijn slechts enkele van de duurzame initiatieven die leiden tot een forse energiebesparing.