Het franchisenetwerk McDonald’s België viert op woensdag 21 maart zijn 40ste verjaardag. Ter gelegenheid van die verjaardag hebben McDonald’s België en zijn franchisenemers nieuwe ambitieuze doelstellingen voor de komende vijf jaar vastgelegd op het vlak van ontwikkeling, werkgelegenheid en milieu, thema’s die hen nauw aan het hart liggen en die onlosmakelijk verbonden zijn met de ontwikkeling van het bedrijf op de Belgische markt.
Het verhaal van het franchisenetwerk McDonald’s België is 40 jaar geleden begonnen met de opening, op 21 maart 1978, van het eerste restaurant op het Beursplein in Brussel. Veertig jaar later telt het franchisenetwerk McDonald’s België 80 restaurants. Deze worden geleid door 24 franchisenemers en stellen samen ongeveer 4.500 mensen tewerk.
Nieuwe ambities voor 2023
Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van de onderneming hebben McDonald’s België en zijn franchisenemers een aantal nieuwe ambitieuze doelstellingen vastgelegd. Daarbij richten ze zich op een aantal thema’s die hun erg nauw aan het hart liggen: ontwikkeling, werkgelegenheid en milieu.
Tegen 2023 willen ze 2.000 nieuwe arbeidsplaatsen creëren. Alle nieuwe werknemers zullen daarbij vanaf dag één een opleiding krijgen.
Het toeval wil dat de werknemers van McDonald’s België hun werkgever net met een mooie erkenning hebben bedacht. Het franchise netwerk McDonald’s België is namelijk derde geëindigd in de top ‘Best Workplaces’ van de Vlerick Business School.
McDonald’s België en zijn franchisenemers hebben zich ook tot doel gesteld om de hoeveelheid zwerfafval in de buurt van de restaurants met 20% te verminderen. Daartoe zullen ze de omgeving van de restaurants opruimen, de teams en de klanten sensibiliseren en samenwerken met hun gemeente.
Duurzaamheid is een belangrijk thema voor het franchisenetwerk McDonald’s België dat nieuwe maatregelen blijft treffen.
MRT