De Franchising Belgium Day, die afgelopen donderdag plaatsvond in Ekeren, was een gelegenheid om meer discrete concepten te ontdekken die al actief zijn in België. Dit is het geval voor het Franse concept Gémo, dat gespecialiseerd is in confectiekleding voor vrouwen, mannen, kinderen, schoenen, lederwaren en accessoires.
Het Gémo concept werd in 1911 opgericht door de Eram-groep, dat 11 modemerken omvat. Hoewel Gémo nog niet bekend is bij het grote publiek in België, hebben ze niet minder dan 442 winkels waarvan 415 in Frankrijk en 27 in het buitenland waaronder België.
In 2018 had het bedrijf een omzet van 873 miljoen euro met een gemiddelde winkelkar van 35 euro per consument en 5 miljoen klanten als leden van het getrouwheidsprogramma. In het netwerk van Gémo werken ongeveer 4.000 mensen. Internationaal zijn de 27 verkoopspunten franchisewinkels of aangesloten winkels. De doelstelling van Gémo voor 2020 is om 10% van de totale omzet van het bedrijf te bereiken met 50 franchisewinkels en aangesloten winkels.
Gémo biedt 3 soorten winkels aangepast aan verschillende oppervlakken : « Family stores » van 1.500m², winkels van 800m² in winkelcentra’s en kleinere « Gémo Kids » winkels van 150m² tot 300m².
De Gémo franchiseconcept in België
Gémo is al sinds 2014 aanwezig in Wallonië. In 2017 werden Francesco Bulla en zijn vrouw franchisenemers van 3 winkels die momenteel de enige verkoopspunten op Belgische grondgebied zijn. De aanwezigheid van Gémo op Franchising Belgium Day toont haar bereidheid om haar netwerk in België uit te breiden via Franchising (affiliatie) en om nieuwe kandidaten te ontmoeten.
MRT