Het Spaanse franchiseconcept Equivalenza heeft vaste voet aan land in België! Het merk werd in 2011 opgericht en beantwoordt de vraag naar hoge kwaliteitsparfum tegen low cost prijzen. Het concept bestaat nog maar 5 jaar en is er al met groot succes in geslaagd méér dan 800 winkels in 32 verschillende landen te openen.
“Brugge is een ideale markt voor ons”, zegt Nick Fejza, franchisenemer voor Brugge en Gent. “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza winkel is een ware belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A merken ligt. Equivalenza is pionier in het classificeren van geuren per olfactieve geurfamilie. De consument wordt meegenomen en onderwezen in de wereld van het parfum. We zijn ecologisch- economisch ingesteld. De flesjes worden in de winkel zelf gevuld tegen een fractie van de prijs van een merkparfum en kunnen daarna hervuld worden”.
Equivalenza heeft een assortiment van +/- 100 vrouwenparfums en 50 mannenparfums. Op basis van voorkeur van de klant, lifestyle, karakter en persoonlijkheid wordt zijn olfactieve familie bepaald en kan hij zo experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.
Het is al langer bekend dat de hoge kostprijs van een merkparfum te wijten is aan dure reclamecampagnes, exclusieve flesjes, speciale verpakkingen, etc. Equivalenza laat deze extra kosten achter zich en focust zich op wat écht belangrijk is voor de consument: een kwaliteitsparfum met een lowcost filosofie.
Alle producten worden gecreëerd door een team van gespecialiseerde parfumeurs. Naast parfum biedt het merk ook een aantal nevenproducten aan die het assortiment perfect aanvullen, zoals geurmikado’s, huisparfums, douchegel, body lotion. Er zijn ook BIO-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera, Bulgaarse roos en spa minerals.
Equivalenza ontving talrijke prijzen van de franchise sector op wereldniveau. Twee maal op rij werd Equivalenza verkozen tot ‘Best Franchise’ van Spanje en eindigde in 2013 op de tweede plaats bij de ‘Best franchise of the world’.
Nu opent Equivalenza dus zijn 5e winkel in België. Na de openingen te Mechelen, Kortrijk, Gent en Jodoigne in 2015, werd de visuele identiteit in 2016 geherdefinieerd. Met de nieuwe meubelen en de nieuwe kenmerkende uitstraling maakt deze nieuwe Equivalenza winkel het concept nog klantvriendelijker.
De keten heeft hoge ambities voor België. De lage instapkosten zorgen voor een grote interesse bij ondernemers.
Voor meer inlichtingen over deze franchiseformule, klik hier.
JUN