Heytens, de belangrijke franchiseketen van raamdecoratie, heeft zijn nieuwe merkidentiteit en handtekening laten vernieuwen door het agentschap Lonsdale. De volledige herinrichting van Heytens beantwoordt aan een tweeledige uitdaging: zich openstellen voor een breder en veeleisender cliënteel en de toegang tot producten op maat vergemakkelijken door een nieuwe dienst van advies en stilistische ondersteuning te verbeteren.
Een nieuwe visuele identiteit
Met de merksignatuur: “Heytens, uw raamdecoratie”, kiest het bureau ervoor om de specificiteit van Heytens te benadrukken. De kenmerkende kleuren van metaal en celadonblauw zijn zichtbaar vanaf de gevel en tonen de waarden van Heytens van verfijning en decoratieve verankering. Een nieuw symbool, de “H”, versterkt de diversiteit van het aanbod, de materialen en de kleuren door zijn structuur.
Het nieuwe retailconcept
Zodra u de winkel binnenkomt, worden de diensten van het merk versterkt door het nieuwe concept. Het agentschap Lonsdale heeft ook de klantenroute volledig herontworpen door de klanten te begeleiden rond een grote centrale balie in een drapeertafelstijl. De decoratieadviseurs staan nu naast de klant om het co-creatieproces te ondersteunen.
Om het aanbod te verduidelijken, bestaat de merchandising uit een groot voorbeeld van een muurschildering die in één oogopslag alle collecties en de structuur van het aanbod laat zien per stijl, prijsklasse en per techniek (textiel of jaloezie/paneel). In een nieuwe muur zijn de decoratieve accessoires (kleine meubels, verlichting en kussenprogramma’s) ondergebracht om impulsaankopen te stimuleren. Mobiele railmontage displays verlevendigen het verkooppunt door de huidige trends en thema’s van Atelier H. le bureau de style d’Heytens te illustreren.
Nieuwe ontwikkelingen ook in het Belgische franchisenetwerk
In 2018 werden verschillende bestaande winkels van het Heytens franchisenetwerk al aangepast aan de kleuren van het nieuwe concept en de nieuwe identiteit.
Dit jaar keert Heytens terug naar zijn startpunt met een nieuwe winkel in Overijse, een historische plek waar Guy Heytens in 1974 zijn eerste winkel lanceerde. Enkele jaren na de sluiting van deze winkel zal de franchiseketen midden juni heropenen op de Brusselsesteenweg 302, een nieuwe pilootwinkel ingericht volgens het nieuwste concept.
Tegelijkertijd verhuist de winkel in Diest, die een paar maanden geleden onder franchising werd overgenomen, naar een nieuw verkooppunt, eveneens in overeenstemming met het nieuwe concept. De nieuwe franchisenemer, Mellek Demirci, wordt vergezeld door haar man die de productinstallatiedienst levert, een dienst die steeds meer wordt gewaardeerd en gevraagd door klanten en die de positie van Heytens als specialist van advies tot installatie versterkt.
Het Belgische Heytens netwerk heeft nu 42 winkels verspreid over het hele land met een dertigtal franchiseverkooppunten. Heytens is effectief lid van de Belgische Franchise Federatie en respecteert dan ook de Ethische en authentieke franchising. Heytens maakt sinds april 2012 deel uit van de Franse familieholding Ariane en is ook aanwezig in Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland. Voor meer informatie over het franchiseconcept van Heytens, klik hier.
APR