Domino’s Nederland & België ontvouwen groeiplannen in Luxemburg

Geplaatst door: Franchising Belgium

Domino's Europa realiseerde opnieuw een sterke groei binnen de groep. De netwerkomzet  groeide + 16,9% tot € 642,1 miljoen. In het afgelopen half jaar werden er 68 nieuwe verkooppunten geopend en 163 Hallo Pizza-winkels in Duitsland overgenomen. In juni bereikte Domino’s Nederland nog een belangrijke mijlpaal met de opening van haar 250e verkooppunt. Hiermee is de pizzaketen het grootste QSR (Quick Service Restaurant) in aantal vestigingen. Naast groei in Nederland en België opent de pizzaketen begin 2019 winkels in Luxemburg. Misja Vroom, CEO Domino’s Nederland en België: “We zien een enorm potentieel in Luxemburg en we hebben de ambitie om in de komende jaren minimaal tien winkels te openen. De eerste vestiging gaat begin 2019 open.”

Digitale groei en productinnovatie

De online-omzet groeide het afgelopen half jaar sterk, + 19,4% ($ 269,5 miljoen), tot 63,9% van de totale omzet van de Groep. Naast digitale groei, investeerde Domino’s Nederland en België ook in nieuwe producten. Het bedrijf verbeterde het recept van het deeg en zette vegan pizza’s op de kaart. Ook ontwikkelde Domino’s haar eerste zoete pizza: de Chocca-Lotta, gemaakt van Belgische chocolade. Nieuwste aanwinst zijn de Thick Shakes die deze zomer hun entree maakten op het menu. In België ligt de nadruk op de digitale ontwikkeling. Waar de GPS-tracker in Nederland al is ingeburgerd, start Domino’s dit jaar met het testen van de app in België.

Facts & Figures

  • Domino’s Nederland & België opende twee keer zoveel vestigingen als drie concurrenten samen (NYP, Papa Johns & Pizza Hut). Een record van 45 verkooppunten
  • 90% van de nieuwe franchisenemers is begonnen als pizzabakker of bezorger
  • Domino’s verkocht in 2017 meer pizza’s dan er Nederlandse inwoners zijn
  • Vierde jaar op rij realiseert Domino’s Nederland double digit Same Store Sales
  • 60% van de huidige bezorgritten vindt al plaats op E-bikes
  De belangrijkste speerpunten voor komende jaren zijn:
  • Vanaf 2021 wordt er uitsluitend bezorgd met 100% elektrische voertuigen
  • Focus op lagere bezorgtijden
  • Opening winkels in Luxemburg
  • Verdere ontwikkeling in robotbezorging en voice ordering
Voor meer informatie over het franchiseconcept van Domino’s pizza, klik hier.