
Digitale groei en productinnovatie
De online-omzet groeide het afgelopen half jaar sterk, + 19,4% ($ 269,5 miljoen), tot 63,9% van de totale omzet van de Groep. Naast digitale groei, investeerde Domino’s Nederland en België ook in nieuwe producten. Het bedrijf verbeterde het recept van het deeg en zette vegan pizza’s op de kaart. Ook ontwikkelde Domino’s haar eerste zoete pizza: de Chocca-Lotta, gemaakt van Belgische chocolade. Nieuwste aanwinst zijn de Thick Shakes die deze zomer hun entree maakten op het menu. In België ligt de nadruk op de digitale ontwikkeling. Waar de GPS-tracker in Nederland al is ingeburgerd, start Domino’s dit jaar met het testen van de app in België.Facts & Figures
- Domino’s Nederland & België opende twee keer zoveel vestigingen als drie concurrenten samen (NYP, Papa Johns & Pizza Hut). Een record van 45 verkooppunten
- 90% van de nieuwe franchisenemers is begonnen als pizzabakker of bezorger
- Domino’s verkocht in 2017 meer pizza’s dan er Nederlandse inwoners zijn
- Vierde jaar op rij realiseert Domino’s Nederland double digit Same Store Sales
- 60% van de huidige bezorgritten vindt al plaats op E-bikes

- Vanaf 2021 wordt er uitsluitend bezorgd met 100% elektrische voertuigen
- Focus op lagere bezorgtijden
- Opening winkels in Luxemburg
- Verdere ontwikkeling in robotbezorging en voice ordering
16
AUG
AUG