Dgenious, dataspecialist voor franchisenetwerken, werd vorige week door de Raad van Bestuur van de Belgische Franchise Federatie aanvaard als nieuw geassocieerd lid.
Al aanwezig in verschillende Europese landen, dgenious heeft een unieke business intelligence-oplossing ontwikkeld om klanten, die verschillende verkooppunten beheren, directe, real time access tot hun geconsolideerde data te bieden. Een echte meerwaarde om hun prestatie-indicatoren te optimaliseren!
Dgenious heeft een business intelligence-oplossing ontwikkeld die tegelijkertijd ‘eenvoudig en geavanceerd is’ (dixit Hervé Comot, CEO Sequoia bio market), op maat van winkel- en restaurantketens. Wat dit type klanten onderscheidt, zoals u het dagelijks leeft, is dat ze grote databases, winkels in eigen beheer en franchisewinkels hebben met systemen die niet altijd geharmoniseerd zijn. Ze hebben ook zeer verschillende behoeften en zijn gericht op een beheer dat steeds kwantitatiever wordt.
De unieke technologie van dgenious is radicaal anders dan die van de klassieke business intelligence-systemen (BI). Ze biedt de gebruiker eenvoudig en onmiddellijk analyses, rapporten en dashboards die hij nodig heeft, zonder tussenkomst van een Bl-specialist. dgenious maakt direct verbinding aan met de databases van zijn klanten (onder andere kassasystemen, ERP en CRM) en consolideert die data in realtime. Andere belangrijke eigenschappen van dgenious zijn de zorgvuldige analyses, de snelle implementatie en de aantrekkelijke prijs.
Dgenious heeft een sterke klantenportfolio, o.a. Eldora (bedrijfscatering in Switzerland, 400M omzet en 2500 medewerkers), Class’croute (150 restaurants in Frankrijk), Jeff de Bruges (440 winkels in 4 landen), Groep Colmar Crocodile, Pharmacie Servais, bioketens Färm en Sequoia,…
De oorsprong van dgenious
Wanneer hij dgenious opricht, heeft Antoine Lebacq (Chief Technology Officer) een Patagonia-franchisewinkel waar hij wordt geconfronteerd met de typische problemen van deze sector. “Ik wou weten welke klanten al een tijdje niet waren langsgekomen, welke klanten een jas hadden gekocht zonder de bijbehorende broek, enz. Omdat ik de krachtige tool om mijn verkopen op deze gedetailleerde manier te analyseren niet vond, besliste ik er zelf een te creëren.” Antoine is een winkelmanager met een ongewone achtergrond: hij heeft al een mooie carrière achter de rug in de trading rooms van grote zakenbanken in Londen, waar hij met de meest geavanceerde wiskundige modellen jongleerde. Grote berekeningen waarvoor men in realtime een antwoord wil, waren zijn corebusiness.
Gaëlle Helsmoortel, CEO van dgenious: “De grootste troef van dgenious? Onze technologie, uiteraard, maar ook onze expertise en ons vermogen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Onze oplossingen helpen hen om hun verkoop en winstgevendheid te verbeteren. Dankzij eenvoudige, flexibele en snelle toegang tot hun data, hebben ze gedetailleerde en realtime informatie over hun verkopen, klanten, voorraden… Een aanpak en oplossing die fundamenteel anders zijn dan die van een klassiek BI-project.”
Voor meer informatie of contact op te nemen met dgenious, klik hier.
OKT