Délifrance opent eerste pilot store van Europa

Geplaatst door: Franchising Belgium

Délifrance heeft in Nederland, aan de rijksweg A13, een franchiserestaurant en corner geopend in compleet nieuwe stijl. De vestiging, die onder leiding staat van franchisenemer Jan van der Heijden, dient als pilot voor toekomstig te openen locaties in niet alleen Nederland, maar heel Europa. Tevens is het een voorbeeld voor de huidige Délifrance Franchiserestaurants en corners, welke bij een succesvol verloop zullen worden verbouwd.

Nieuwe look & feel

Wie de nieuwste vestiging binnen komt ervaart een geheel nieuwe Délifrance Franchiserestaurant. De huidige uitstraling welke in 2010 is geïntroduceerd, is volledige op de schop gegaan. De pilot store voldoet aan de wensen van nu en laat de Franse sferen terugkomen. De frisse kleuren en pied-de-poule vloer zorgen voor een aangename omgeving. Een echte eyecatcher is de wall-of-crumb: een kijkje in de binnenkant van een pas gebakken brood, de kernidentiteit van Délifrance Franchiserestaurant. De open keuken geeft gasten een kijkje in de bereiding van hun maaltijd.


Assortiment

Délifrance staat met name bekend om de vers belegde baguettes. In het nieuwe concept ligt de focus niet langer alleen op de lunch, maar kunnen gasten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat genieten van zowel de Franse klassiekers als een eigentijdser assortiment. In het restaurant worden gasten de gehele dag bediend. Van dagjesmensen tot de zakenreiziger: voor ieder biedt het restaurant mogelijkheden.

Daarnaast voldoet het Délifrance Franchiserestaurant met de toevoeging van de ‘Grab & Go’ corner aan de behoefte van de snelle passant. Anders dan men van Délifrance gewend is, liggen de broodjes hier al vers voorbelegd in de koeling klaar. Om te voldoen aan de zelf gestelde hoge kwaliteitseisen, wordt er gebruik gemaakt van de meest verse producten. Het Délifrance brood, dat speciaal voor dit nieuwe concept is ontwikkeld bestaat uit ingrediënten van de eigen Franse graanvelden.

Nieuw is de retailcorner, waar gasten een verzameling typisch Franse producten vinden welke in trek zijn voor thuisgebruik of als cadeau.

Expansie

De Délifrance Franchise Formule bestaat uit meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. In Nederland zijn er 175 verkooppunten. De vestiging aan de A13 dient niet alleen als pilot store in Nederland, maar ook voor de rest van Europa. De komende tijd zullen alle resultaten uitvoerig geëvalueerd worden. Bij een geslaagde test zal de formule in Nederland en daarbuiten verder worden uitgerold.  

Délifrance Franchise Formule

De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De verkooppunten bieden een hoge constante kwaliteit, goede uitstraling van de merknaam. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners. 

Geschiedenis Délifrance

Dat Délifrance écht Frans is, blijkt wel uit de oorsprong van het zusterbedrijf ‘Grands Moulins de Paris’, dat met 27 molens één van de grootste molenaars is van Frankrijk. Het bedrijf is opgericht 1919. In 1921 verlaat de eerste zak meel de fabriek en openen de directeuren Ernest en Marcel Vilgrain de grootste meelfabriek ter wereld. De opvolgende jaren ontwikkelt Grands Moulins de Paris zich verder en begint het bedrijf aan de introductie van voorgebakken baguettes, die in een conventionele oven afgebakken kunnen worden.

In 2001 ontstaat moederbedrijf Groupe Nutrixo, door integratie van de activiteiten van Grands Moulins de Paris en activiteiten in brood, bladerdeeg en pâtisserie van Délifrance. Inmiddels beschikt het moederbedrijf van Délifrance over 20 bakkerijen.

Groupe Nutrixo beheerst het gehele proces, van graankorrel tot eindproduct. In combinatie met constante kwaliteitscontroles en de nauwe samenwerking met de beste tarweproducenten resulteert dit in meel, mixen en bake-off bakkerijproducten van absolute topkwaliteit!

Wereldwijd levert Délifrance bijna 3.000 bladerdeeg, brood- en pâtisserieproducten. Per jaar ontwikkelt het bedrijf zo’n 100 nieuwe producten op basis van trends, consumentenwensen en - niet in de laatste plaats - de dagelijkse praktijk van de klanten.

De meeste mensen kennen Délifrance van de afbakbroodjes en de franchise formule, maar Délifrance doet meer! Het levert namelijk aan alle eindgebruikers die zich bezighouden met ’food’. Zo leveren zij aan het retail-, foodservice- en bakkerijkanaal. 

Bron: Franchiseformules.nl