Carrefour opent de 1e ‘privé-Drive’ op de parking van de VRT en RTBF

Geplaatst door: Franchising Belgium

Als jij niet naar de Drive kan komen, komt de Drive naar jou. Dat is het motto van het ’Afterwork Pick-up Point’ dat op 29 mei de deuren opent op de site van de VRT en de RTBF aan de Reyerslaan in Schaarbeek.

Het concept is uit het leven gegrepen. Veel bedrijven hebben geen supermarkt in de buurt, en als er al zijn, is het daar superdruk tijdens de piekuren. Je boodschappen doen na het werk wordt zo een echte uitdaging. Waarom bieden we de werknemers van die bedrijven geen ‘privé- Drive’ aan, met een afhaalpunt aan de uitgang van het kantoor? Het kan haast niet mooier!

De VRT en de RTBF hebben zich in elk geval laten verleiden door het concept. De twee openbare omroepen delen een parking, dat is handig. In totaal hebben ze zo’n 3000 werknemers.

Maatwerk

Carrefour creëerde een privé-Drive en een afhaalpunt op de gemeenschappelijke parking van de VRT en de RTBF. Vanaf 29 mei kunnen de medewerkers online bestellingen plaatsen via www.vrt.drive.be ofwww.rtbf.drive.be. Voor ze naar huis gaan, kunnen ze dan hun bestellingen afhalen. Dat kan tussen 15.30 u. en 20 u. bij het ‘Afterwork Pick-up Point’, een ruimte vol koelmeubels en rekken, waar ze worden opgewacht door twee Carrefour-medewerkers.

Talloze voordelen

De dienst is niet alleen praktisch, maar biedt ook nog eens de keuze uit maar liefst 7500 referenties: verse producten, droge voeding, diepvriesproducten… Er zijn zelfs bakkerijproducten en verse koffiekoeken!Het klaarzetten en de levering is gratis en de medewerkers van de VRT en de RTBF genieten bovendien van promoties en nieuwigheden. Als kers op de taart behouden ze ook nog eens alle voordelen van hun Carrefour Bonus Card.

Concreet kan de medewerker zijn bestelling doorgeven wanneer het hem het beste past, tot 11 u. op de dag van afhaling. De bestelling wordt klaargezet door Carrefour tijdens de werkuren. Op het einde van de dag gaat de klant naar het afhaalpunt, betaalt hij zijn bestelling bij de medewerker (cash en bankkaart) en neemt hij zijn bestelling mee naar huis. Dat kan allemaal in vijf minuten.

Het is de eerste keer dat Carrefour een filiaal opent in een bedrijf, maar er werden al contacten gelegd met andere bedrijven.

Carrefour: pionier op het vlak van levering

Carrefour was de eerste speler in de grootdistributie die in juni 2013 een Drive opende in België. Een jaar geleden, in mei 2014, ging de eerste ‘Solodrive’ open. Vorige zomer testte Carrefour de Summerdrive, un pop-upwinkel op de dijk van Knokke die vijf weken lang in het middelpunt van de belangstelling stond. In de herfst begon Carrefour de samenwerking met Combo by bpost. Nu kunnen alle Drive-klanten in Brussel, de Brusselse rand, Bergen en de Borinage hun bestellingen aan huis laten leveren. In 2015 beschikt Carrefour over 10 Drives aan een winkel en 1 Solodrive. Daar komt nu dus een ‘Afterwork Pick-up Point’-drive bij.