Carrefour blijft in beweging en opent twee nieuwe franchisewinkels op een dag

Geplaatst door: Franchising Belgium

Gisteren, 27 november 2019 opende Carrefour twee nieuwe franchisewinkels tegelijk, een Carrefour Market in Rupelmonde en een Carrefour Express in het metrostation Sint-Guido te Brussel.

Een nieuwe Carrefour Express in de Brusselse metro Sint-Guido
Met de opening van de Carrefour Express in het metrostation Sint-Guido in de Brusselse gemeente Anderlecht versterkt Carrefour België haar aanwezigheid in de metro. Andere Carrefour Express-franchisewinkels vindt de klant reeds in de metrohaltes Rogier, Delta, Weststation en Mérode.

Zoals alle Carrefour Express-winkels in trein- en metrostations stemt deze nieuwe winkel die vandaag zijn deuren opent, zijn aanbod perfect af op de verwachtingen van de ‘on the go’-klanten. De franchisewinkel van 75 m² wordt uitgebaat door franchisenemer Mergim Balaj.

Rupelmonde krijgt een nieuwe Carrefour Market met een focus op verse producten
De nieuwe Carrefour Market met een verkoopoppervlakte van 1.300 m² vervangt de vroegere franchisewinkel van franchisenemer Yves Bastijn en ligt op slechts enkele honderden meters van de vorige locatie in Kruibeke.

Carrefour besteedt in deze winkel veel aandacht aan het milieu. Zo beschikt de winkel over nieuwe energiezuinige koelkasten op CO2-gas, met deuren op de koelmeubels om energieverlies te beperken. De verlichting gebeurt uitsluitend met full led, met een 15% lager energieverbruik. In december worden er zonnepanelen geïnstalleerd.

Carrefour België blijft investeren, zet haar expansie voort en legt de nadruk op omnichannel
Het is duidelijk: Carrefour wil flexibeler en eenvoudiger worden en om de complementariteit van haar winkels blijven ontwikkelen (omnichannel). De retailer wil de consumenten een unieke koopervaring bieden met haar drie merken (Express, Market en Hypermarket) en haar e-commerce en innoverende diensten.

Deze vernieuwingen illustreren het vermogen van Carrefour België om zich aan te passen aan de verwachtingen van steeds veeleisendere consumenten, de vraag naar innovaties, nieuwe producten en eenvoud in het aankoopproces.

Over Carrefour België: 

Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij haar uiteenlopende winkel formats, haar aanbod en de meer dan10.000 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaar staan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven. De ambitie van Carrefour is de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. Haar programma met concrete acties, zoals Act for Food is bedoeld om mensen de mogelijkheid te geven om beter te eten.

Het engagement van Carrefour België op het gebied van haar sociale verantwoordelijkheid werd erkend: de retailer won de prijs ‘CSR Professional of the Year 2018?.

Met 40 Hypermarkten Carrefour, meer dan 440 Carrefour Market supermarkten, ongeveer 300 Carrefour Express buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase begeleidt.

Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van meer dan 10.000 lokale en meer dan 4.500 bioproducten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 700.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour.

Voor meer informatie over Carrefour Express, klik hier en voor Carrefour Market, klik hier.