Albert Heijn blijft grootste franchiseformule in Nederland

Geplaatst door: Franchising Belgium




Albert Heijn blijft de grootste retailer van Nederland gemeten op basis van het aantal winkelverkoopvloeroppervlak. Gemeten naar het aantal verkooppunten moet Albert Heijn met 834 verkooppunten alleen Kruidvat voor zich dulden dat 859 verkooppunten heeft. Dat blijkt uit de jaarlijkse Top 100 formules in Nederland van onderzoeksbureau Locatus.
Franchiseformule Jumbo komt de top 10 binnen met 500 verkooppunten door de ombouw van de C1000-vestigingen. Gemeten in winkelvloeroppervlak is Jumbo inmiddels groter dan Gamma en is daarmee de tweede retailer van Nederland.

Top tien gemeten in verkooppunten

2015 Formule Verkooppunten 
1Kruidvat 859 
2Albert Heijn 834 
3Blokker596 
4Gall & Gall594 
5Zeeman 552 
6Etos 541 
7HEMA 531 
8Keurslager 525 
9Aldi 505 
10

Jumbo 

499 

Top tien gemeten in verkoopvloeroppervlak

2015FormuleWVO
1Albert Heijn

1.020.193

2Jumbo

616.581

3Gamma

562.121

4Praxis447.917
5Karwei424.994
6Intratuin418.850
7HEMA370.293
8Lidl353.965
9V&D353.578
10Aldi353.215