Alain Afflelou bestaat 40 jaar!

Geplaatst door: Franchising Belgium

Bij de opmaak van de balans van 2017 maakt het bedrijf onder de merknaam ALAIN AFFLELOU er een erezaak van om zijn franchisenemers te feliciteren en zijn klanten te danken voor hun vertrouwen! 2017 was inderdaad een zeer mooi jaar op het vlak van resultaten: een omzetstijging van 4% (5 punten boven het cijfer van de optiekmarkt). Het bedrijf kreeg ook een aantal onderscheidingen, zoals ‘beste winkelketen van het jaar’ (Frankrijk), werd voor het tweede jaar op rij verkozen tot ‘klantendienst van het jaar’, kreeg het keurmerk ‘Origine France Garantie’ voor de Afflelou Paris collectie en werd ook uitgeroepen tot ‘beste handelsmerk voor kinderbrillen’. In het jaar 2018 vieren zij de veertigste verjaardag van hun internationaal bedrijf onder de handelsnaam ALAIN AFFLELOU. Het was inderdaad in 1978 dat de heer Alain Afflelou zijn naam aan de eerste optiekwinkel gaf! Ook voor 2018 blijven zij die innovatieve geest vieren, want innovatie is de grote kracht van hun bedrijf. Dat bewijzen zij eens te meer via het product van de Smart Tonic brillen, met hun boegbeeld Sharon Stone en de bijhorende nieuwe reclamespots. Het franchisenetwerk ALAIN AFFLELOU is ook innovatief in de inrichting van zijn winkels, zoals blijkt uit het nieuw architecturaal concept ‘champagne’. Dit is het ideale kader om de merknaam in de kijker te plaatsen en de verkeersstroom in de winkels een boost te geven. Daarnaast wordt ook de digitalisering een centraal  aandachtspunt in 2018. Voor meer info over het bedrijf onder de handelsnaam Alain Afflelou en zijn franchise, klik hier.