Een nieuwe strategische regionale as voor Engel & Völkers

Geplaatst door: Franchising Belgium

Ontwikkeling van een regionale strategie voor Engel & Völkers die het franchise- netwerk combineert met eigen investeringen. In België aanwezig sinds 2006 en in Nederland sinds 2008, kiest Engel & Völkers vandaag voor een reorganisatie en versterking van zijn regionale aanwezigheid. De groepering van deze 3 landen heeft als doel het stimuleren van de synergieën tussen de diverse Engel & Völkers markten en het genereren van nieuwe opportuniteiten voor het verder uitbouwen van het netwerk. Belgische klanten vormen vandaag de dag reeds de tweede groepering van buitenlandse kopers (19%) in Frankrijk enBelgen zijn ook zeer actief in Parijs en aan de Middellandse Zee. Meer dan 117.000 Franse burgers wonen in België en meer dan 26.000 in Nederland. Engel & Völkers telt vandaag 11 franchisenemers met 25 E&V agentschappen in België, één franchisenemer met 4 E&V agentschappen in Nederland en in Frankrijk, twee Market Centers en vier agentschappen en heeft ambitieuze plannen voor verdere expansie, in eigen beheer, over het volledige grondgebied.

Twee winnende ontwikkelingsmodellen welbekend door David Scheffler, (CEO Engel & Völkers België/ Nederland/Frankrijk), die 22 jaar geleden de groep vervoegde: het historische model van licentienemers in België en Nederland, het “Market Center” model in Frankrijk. Vandaag spreken we over een totaal van 370 vastgoedmakelaars ten dienste van de markt in Frankrijk, België en Nederland die de markt actief bewerken – met oog voor kwalitatieve dienstverlening en respect voor de waarden van het merk, onveranderd sinds 1977: passie, competentie en exclusiviteit. “Drie fundamentele waarden en de ambitie om marktleider te worden in markten die essentieel zijn voor Engel & Völkers, leader in het hogere marktsegment over heel de wereld” onderstreept David Scheffler.

De kracht van het Engel & Völkers netwerk ten dienste van het herstel van de vastgoedmarkt.

De Engel & Völkers-teams – ervaren in het dagelijks gebruik van digitale tools – hebben zich volledig aangepast aan de ongekende context van de gezondheidscrisis. “ De ongeziene context van de crisis heeft ervoor gezorgd dat samenwerken primordiaal werd binnen ons bedrijf. Het team, dat tijdens de lockdown volledig gemobiliseerd is gebleven, heeft zijn krachten gebundeld met één doel: zich zo goed mogelijk voorbereiden op de behoeften van onze klanten en hen helpen, wanneer de tijd daar is, om hun projecten te realiseren. ” merkt David Scheffler op.

Deze mobilisatie stelde ons in staat om onmiddellijk te reageren op de zeer sterke vraag van onze klanten vanaf de eerste week van de herstart van onze activiteiten. “ De projecten van onze kopers zijn doordacht en concreet geworden. We zien een sterke opleving van verkoop- en aankoop projecten naarmate de zomer nadert .”, zegt David Scheffler, wiens Parijse team het genoegen had om, onder andere, de verkoop van drie uitzonderlijke eigendommen in het centrum van Parijs, met een prijskaart tussen de 4 miljoen en 7 miljoen euro. Een trend die ook bevestigd wordt op de Belgische en Nederlandse markt met de realisatie van enkele opmerkelijke verkopen tussen 3 miljoen en 5 miljoen euro.