Homepage / Brico / Brico City

Franchise Brico / Brico City

Wie is Brico / Brico city?

Het franchisenetwerk Brico is,  met meer dan 140 winkels, verspreid over heel België, al vele jaren de onbetwiste marktleider. Onze logo-bekendheid van 98%, maakt van ons bedrijf de best gekende doe-het-zelfketen van België! Deze aanwezigheid versterkt ons in onze kennis omdat we, per regio, de demografische kenmerken en het aankoopgedrag van onze klanten kennen en ons aanpassen per regio. Daarom werken wij met drie concepten BricoPlanit, Brico en Brico City.

Ons aanbod van de franchiseformule Brico / Brico city

Franchisenemers kunnen, naargelang de regio en het marktpotentieel een Brico of een Brico City uitbaten. Wij hebben franchisingwinkels van 300m² tot 4000m². Aan een project gaat een grondige studie vooraf waarbij we, samen met de kandidaat-franchisenemer, de beste opstelling en het beste assortiment samenstellen.

Argument 1 : Marktleider in de doe-het zelf in België

Argument 2 : Grondige marktstudie en projectvoorbereiding

Argument 3 : Professionele ondersteuning van inkoopcentrale in België

Argument 4 : Deel uitmakend van een sterke groep in België, Nederland en het Groot- Hertogdom- Luxemburg

Argument 5 : Door de jaren heen gekend als groeisector met potentieel

 

De kracht van ons commercieel netwerk

  • Aantal franchiseverkooppunten : 92
  • Gemiddeld zakencijfer : afhankelijk van de grootte en de regio
  • Looptijd van het contract : 9 jaar
  • Persoonlijke bijdrage : min. 150.000€
  • Instapgeld : 11500 €
  • Franchise kost : Afhankelijk van de omzet

 

92

Aantal franchiseverkooppunten

  Variabel

Gemiddeld zakencijfer

    9 jaar

Looptijd van het contract

 

 min. 150.000€

Persoonlijke bijdrage

 

 11.500 €

Instapgeld

 

 Variabel

Kosten Franchise

 

Les actualités de la franchise

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut aliquam, purus sit amet luctus venenatis, lectus magna fringilla urna, porttitor rhoncus dolor purus non enim praesent elementum facilisis leo, vel fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi.

In detail

Onze franchiseformule is sterk omdat ze haar oorsprong vindt in de winkel die we als organisatie zelf uitbaten. Hierdoor worden assortimenten en concepten uitgetest in die winkels om ze, na grondige analyse ook toe te passen bij onze franchisenemers. Onze sterke logistieke organisatie in drie verschillende warehouses speelt in op de behoeftes van onze franchisenemers. Reken daarbij een goede rendabiliteit, dan is succes verzekerd.

Brico startte in de jaren 70 in Antwerpen met z’n eerste winkel en groeide snel uit tot de belangrijkste doe-het-zelf keten in België. Reeds in 1978 startte onze eerste franchisenemer zijn zaak en maakte deze strategie een belangrijk deel uit van onze expansie. Ondertussen maakt Brico deel uit van de Maxeda-groep met meer dan 190 Praxis winkels in Nederland. Zo stelt Maxeda 7000 werknemers tewerk en helpen wij wekelijks 1.5 miljoen klanten.

Wij zoeken naar ondernemers pur-sang, liefst met een retail ervaring. Mensen die zich volop willen engageren in hun zaak, luisteren naar de klanten en zo de referentie worden voor doe-het-zelf in hun regio. Ondernemers die zich ook telkens weer in vraag willen stellen om zo mee te evolueren en te investeren in de toekomst.

Buiten de interne ondersteuning van ons hoofdkantoor en de begeleiding van onze area-managers wordt een franchisenemer ondersteund met verschillende diensten (verhuurdienst materiaal, vormingen voor klanten, thuisleveringen, …) Een sterke logistieke ondersteuning met drie warehouses. Wij hebben een uitgebreide website met duizenden artikelen. Wij bieden een professionele ondersteuning in het beheer van verzekeringen, leasings en winkelinrichting.

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF