Franchise Belchicken

Wie is Belchicken ?

Het eerste conceptrestaurant van Belchicken werd in 2016 opgestart. Sinds 2019 heeft BelChicken een snelle groei gekend. Met meer dan 45 filialen, waarvan 4 in Duitsland en 1 in Frankrijk is Belchicken één van de snelst groeiende Belgische restaurantketens gericht op kipgerechten. De komende weken en maanden staan er nog 15 nieuwe restaurants gepland. Na een succesverhaal in België wilt Belchicken haar filialen verder uitbreiden in andere Europese landen. Tegen 2026 wilt Belchicken in totaal 300 restaurants hebben geopend.

Belchicken maakt geen deel uit van de fastfoodbeweging die vaak aan de overkant van de Atlantische Oceaan wordt aangetroffen. Met hun luchtige en warme omgeving geven de restaurants van Belchicken de voorkeur aan het begrip “gezellig“. Het is een plaats van leven, van ontmoeting. Het onderscheidt zich door de aangeboden ruimte, de verscheidenheid en grootte van de tafels, het comfort van de fauteuils, enz. Ongeacht het tijdstip van de dag ontmoeten we elkaar daar met familie of vrienden om er te eten. Door je tijd te nemen. Vaak hebben kinderen daar zelfs een ruimte waar ze plezier kunnen hebben en hun energie kwijt kunnen. Belchicken rijmt niet op “fastfood”. Ze hield alleen van het Amerikaanse concept de balie waar je komt om jezelf te helpen.

 

 

Ons  aanbod van de franchiseformule  Belchicken

De keten Belchicken die gespecialiseerd is in gebraden kip is in minder dan drie jaar uitgegroeid tot de beste restaurantgroei in gebraden kip. Vandaag, versterkt door zijn weerstand tijdens de pandemie, betreedt Belchicken de Franse markt en creëert het opmerkelijke kansen voor franchisekandidaten.

  • Een return on investment van 2-3 jaar.
  • Ons snelst groeiende fast-casual restaurantconcept in Europa.
  • de rage voor kippenvlees sluit zich aan en wekt de aantrekkingskracht van Europese consumenten
  • smakelijke maaltijden in een warme omgeving.
  • een solide restaurantketen met een bewezen concept

 

De kracht vanons commercieel netwerk

Met groeiende ambitie op internationaal niveau verwachten we 250 openingen in Frankrijk, 200 in Duitsland en 100 in Nederland binnen de komende 5 jaar.

  • Aantal franchiseverkooppunten :40
  • Gemiddeld zakencijfer :1 200 000
  • Looptijd van het contract : 9
  • Persoonlijke bijdrage :100 000€-150 000€
  • Instapgeld :30 000€
  • Franchise kost : 300 000€-600 000€

 

40

Aantal franchiseverkooppunten

1.200.000 €

Gemiddeld zakencijfer

9 jaar

Looptijd van het contract

100.000 €

Persoonlijke bijdrage

 30.000 €

Instapgeld

300.000 €

Kost franchise

In détail

Voor franchisekandidaten is de kans uitzonderlijk: een keten met een Europees netwerk, jong, ambitieus en anders, een bloeiende markt, allemaal gedreven door voorwaarden die momenteel bijzonder gunstig zouden zijn.

Bel Chicken, opgericht in België in 2019, biedt een nieuwe eetervaring die is ontworpen voor gezinnen en verwelkomt in een luchtige en comfortabele omgeving. Het is gespecialiseerd in gebakken kip en biedt hartige, smakelijke en gevarieerde gerechten, rijk aan een unieke smaak. Belchicken is aanwezig in België en Duitsland via meer dan dertig restaurants.

Dynamisch, verantwoordelijk en betrokken, Bel Chicken is niet alleen op zoek naar franchisenemers, maar vooral naar medewerkers die het succes van ons concept willen delen.

U bent dus een intelligente ondernemer. U heeft een eigen fonds van ongeveer 100.000 € dat u wenst te investeren, wij bieden u een uitzonderlijke mogelijkheid om uw investeringen te diversifiëren.

Belchicken ondersteunt zijn toekomstige franchisenemers

Er zijn veel voordelen om met Belchicken in contact te komen. Op basis van haar ervaring biedt het kanaal bijvoorbeeld een effectieve ondersteuning bij de administratieve en financiële procedures van de kandidaat. Wat om ze te versnellen en tegelijkertijd de stress te verminderen die eraan kan worden gekoppeld. Er is ook, voor elke nieuwe eigenaar van een Belchicken-restaurant, een periode van training: financiën, juridisch, machines, hygiëne, training, operaties, … En hij profiteert vervolgens van de voortdurende verbeteringen die door de afdeling Research en Business Development worden ontwikkeld. , software, CRM, customer experience design,… – evenals de kracht van de marketing van de groep.

Gedreven door het succes van Chef’s Choice en de andere gerechten op het menu, is de restaurantketen Belchicken booming in Europa. Het creëert de facto veel kansen voor ondernemers die aan franchising willen beginnen.

Belchicken opende zijn eerste restaurant in 2016 met drie jaar conceptontwikkeling en opende in 2019 voor franchise!

Sindsdien mooie kip in 40 restaurants en sluit het jaar 2021 af met 45 restaurant.

Deze franchisenetwerken zijn lid van de BFF

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe het ethisch en authentiek handvest van de Federatie na te leven.

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe de Europese Deontologische Erecode van franchising te respecteren

De leden van de Belgische Franchise Federatie verbinden zich ertoe een Precontractueel Informatie Document (PID) te gebruiken.

Meer weten over de BFF